UC As a Service
Ucaas staat voor Unified Communicatios as a Service en is simpelweg de combinatie van meerdere communicatiekanalen die toegankelijk zijn via één gebruikersinterface die in de cloud worden gehost. Hieronder een korte uitleg van diverse integratie toepassingen.
Unified Communications (UC)
Dit is het product zelf en is de mix van communicatiekanalen zoals bellen/telefonie, videoconferencing, instant messaging en aanwezigheid. UC stelt de gebruiker in staat om met andere gebruikers te communiceren via elk communicatiekanaal wat wordt gekozen.
UC as a Service
Zo wordt het product (UC) aan u geleverd en krijgt u toegang tot de applicatie. Omdat de oplossing in de 'cloud' is, heb je om toegang te krijgen tot het platform alleen een internetverbinding nodig.
Voice (VoIP Telefony)
Dit is uw telefoonsysteem, dat u alle standaardfunctionaliteit van een telefoonsysteem biedt, zoals de mogelijkheden om gesprekken te voeren en te ontvangen, oproeprouteringen, voicemail, extensies en nog veel meer.
Video conferencing
Hierdoor kunnen gebruikers videogesprekken van 1 en meerdere partijen hosten, waarbij deelnemers onder andere hun scherm kunnen delen en sessies kunnen opnemen.
Precense
Het systeem bediend een signaleringssysteem dat makkelijk kan identificeren of een gebruiker beschikbaar, bezet, afwezig of op niet storen staat.
Instant Messaging
Dit is een chat functie welke snelle tekstgebaseerde communicatie tussen 2 of meer gebruikers mogelijk maakt. Dit is een geweldig alternatief voor email voor een snelle onderlinge communicatie.
Integrations
De UC oplossing zal integreren met andere bedrijfskritieke toepassingen zoals e-mail en CRM paketten die de gebruikerservaringen vereenvoudigen en verbeteren.